Header Ads Widget

Ticker

6/recent/ticker-posts

July Beauty Favorites 2014

Hello dolls, 

Vi är nästan halvvägs igenom augusti månad vilket betyder att jag är lite sen med mina beauty favorites för juli. Bättre sent än aldrig eller vad säger ni? Är du nyfiken på vilka produkter jag gillat lite extra denna månad så är det bara att scrolla ner! 



TOO FACED CHOCOLATE BAR
Denna palett var jag inte så intresserad av när den först kom ut. Men efter att ha sett swatches och olika makeup looks så var dragningskraften för stark så jag klickade hem den. Om ni hört talas om denna palett så vet ni säkert att de flesta säger att den doftar choklad och det gör den! Men det är inte det som gjort att paletten kom med i denna månadens favorites. Det finns 16 matta och skimriga skuggor i olika nyanser av brunt och lite rosa, de är otroligt lätta att jobba med, smular inte och är helt enkelt i toppklass. 

ANASTASIA BEVERLY HILLS AMREZY PALETTE
Detta är också en helt fantastisk palett! Amrezy är en storfavorit på Instagram och lika så hos mig, hon gör alltid klockrena looker och de är alltid flawless. Så fort jag såg att hon i samarbete med Anastasia Beverly Hills gjort en ögonskuggspalett va det bara att gå in och beställa! Jag är inte ett dugg besviken. Har ännu bara hunnit göra en look med denna palett som du hittar härDen innehåller 10 matta och skimriga skuggor. Härliga dova men starkt pigmenterade färger. 


KIKO BLUSH IN POP APRICOT
Supersnygg rouge, sitter på plats hela dagen. Köpte på mig ett par rouger i denna serie när jag var på Mallis för ett par månader sen och de har alla används flitigt 

NYX BLUSH IN TAUPE (ca 90kr)
Detta är egentligen en rouge, men jag tycker den är snygg att använda när jag känner för att göra lite contour, har använt den i flera olika looker som jag gjort till bloggen. Har inte testat. men den säkert lika fin att använda som rouge om man vill det. Bra produkt för en billig peng!




CHANEL ILLUSION D'OMBRE EYESHADOW IN NEW MOON
Chanel har ett par skuggor med denna mousseliknande konsistens.  Just denna nyansen är en av de tre senaste som kommit ut. Kan användas som den är eller ovanpå t.ex. en skugga. Just denna nyans skimrar fint i brunt. 

MAKE UP STORE COVER ALL MIX (ca 285kr)
Detta är en produkt som jag fick när jag gick min Makeupartistutbildning, den är alltså inte ny, men det är en återfunnen favorit! Det är alltid kul att testa nya saker, men ibland är det lika kul att hitta tillbaka till en gammal favorit. Använder denna både under ögonen och för att täcka blemmor.  



MAYBELLINE COLOR SENSATIONAL (ca 119kr)
Jag verkligen älskar Maybellines läppstift! De är sköna att ha på, sitter på plats, kostar inte mycket samt kommer i gäng roliga och snygga nyanser. Dessvärre har inte Sverige det största utbudet av dessa läppstift så jag brukar passa på att köpa lite när jag är utomlands också. Verkligen prisvärda och rekommenderas! 
Nyanserna av dessa är följande: Pink lollipop, Choco Dream, Brazen Beige & Juicy Bubblegum

Swatches på läppstiften, i samma ordning som bilden ovan. (Tack för lånet av din arm Nora!)

Jag tänkte avsluta denna gångens favorites med två supersnygga lack som jag använt mycket sedan jag fått dem


L'ORÉAL COLOR RICHE SHOCKING PINK (ca 59kr)

MAVALA NAIL COLOR CREAM CYCLADES BLUE (ca 49kr)

Yorum Gönder

0 Yorumlar